zondag 25 september 2016

DE DRAAK , ZONDAG 25 SEPTEMBER.

ALLE 3 GEWONNEN , ANAMAJA NU ALLEEN AAN KOP

De indeling van de 5e ronde staat al klaar , na de 5e ronde is er een rustdag


112Aakanksha Hagawane21834FMKazarian Anna-Maja22317
1117FMKevlishvili Robby240233FMTran Minh Thang229336
2151Den Hartog Marijn219022FMTiglon Bryce229237

De voorbereiding voor de partijen vandaag stond in het teken van de Draak.  Een beetje dubieuze
reputatie en niet echt favoriet bij onze WK- gangers.  Dimitri  speelt het wel  en meerdere GM-ers
vertelt hij. Ook bij jongere jeugd is de Draak in trek. Hoe kan dat nu ?    

In Khanty-Mansiysk is de Draak wel torenhoog favoriet.  Ik besloot het eens na te trekken hier op Russische bodem en echt verrassend  op de 2e plaats

Na het ontbijt ging vandaag de Zuid Wester aan , maar met milde temperatuur waren de regenbuitjes best te doen. Beter dan rond het hotel te blijven hangen , waar Dimitri , Robby , Anna- Maja en Marijn  zich in de kamer van Dimitri de geheime nieuwigheidjes eigen maken.



Onderweg naar mijn doel het visitekaartje van Khanty- Mansiysk kom ik langs leuke winkeltjes en een geitenboerderijtje. Enkele Russen op straat proberen een praatje aan te knopen , maar ik begrijp er geen jota van. De route , die ik heb uitgetippeld vermijdt de snelweg en de inschatting is dat ik ook zo mijn doel moet bereiken . Lange tijd zie ik het alleen uit de verte .


Aan het einde van de weg met de mooie naam : Promyshlennaya is er maar 1 avontuurlijk glibberig modderpaadje om af te dalen.   Het gele driehoekig vleugelig insekt schrikt zich kapot en springt een meter verder op als ik met enige vaart ook werkelijk naar beneden kom .

                                             Ik beland bij een afgebrande boerderij


     Oke , genoeg geblaat. Deze route bleek niet de juiste strategie . terug naar de hoofdroute



De juiste route voert terug naar het geitenkot.
De Russin zwaait me uit als ik de afslag naar de snelweg afsla.
Wonderlijk genoeg is er een voetpad langs de snelweg.
Met nog meer stomheid geslagen zie ik 20 minuten verder een oversteekplaats  over een 6 baans snelweg uit diverse richtingen . Geen stoplichten te bekennen.  Hier bij de Russen in Siberie is echt een schroefje bij los.



Op een holletje besluit ik toch de gevaarlijke overtocht te wagen , immers  ik kom dichter bij mijn doel dan dat ik voor mogelijk heb gehouden.  De Russen hier hebben wel gevoel voor humor .
Weliswaar een schroefje los bij hen , maar ze kunnen het ter plekke ook weer voor je fiksen.



Dan sta ik oog in oog met "The Red Dragon "



The Red Dragon is gebouwd in 2004.  Staat 2e op de ranglijst van de mooiste brug in Rusland en is de Eye -catcher  van Khanty - Mansiysk.  De brug is 15 meter hoog en 1,5 kilometer lang en verbindt de oevers van de grootste rivier van Siberie  : The Irtysh.    Bijzonder  is dat hier  in Khanty- Mansiysk de 2 grootste Siberische rivieren The Ob en The  Irtysk in elkaar overgaan. Hier bevindt zich ook de drijvende kapel van Saint Nicholas , de patron van alle rivier transport arbeiders.
The Red Dragon heeft ook gezorgd voor  ontsluiting  van dit aan olie rijke gebied .



Voor de terug tocht naar de speelzaal kon ik nog even de Draak bestijgen en aanraken . Een technologische constructie , die uniek is in Rusland

Terug naar de draken in de speelzaal. Die staan weer te trappelen.
Een succesvolle 4e ronde met 3 maal winst

1538FMMitrabha Guha228620 – 12FMKevlishvili Robby240217
2967FMDonoso Diaz Sebastian200510 – 11Den Hartog Marijn219051
17FMKazarian Anna-Maja223131 – 03Yao Lan22356
   ANAMAJA NU ALLEEN AAN KOP


















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten